söndag 31 oktober 2010

ÄLSKAR MINA SÖNDAGAR


Har nog alltid älskat mina söndagar, i alla fall så länge som jag bott själv och kunnat bara vara. Förr om åren när jag hade häst så brukade Maria och jag skritta ut på söndagar. Ofta var vi ute 1,5-2 timmar och bara skrittade hästarna. Det vart rundor runt såstaholm och lövbrunna och massa prat.

Då var det härligt att först ha en mysig dag i stallet och bara pyssla om hästen, umgås och sen åka hem och bada i badkaret, läsa expressen och bilaga i badkaret och massa tända ljus. Det var min alldeles egna stund och JAG ÄLSKADE det!!!
Hunden var ordentlig rastad ( hade varit med på ridturen ) och jag kunde med gott samvete bara lägga mig i soffan och vara efter det.

Numera när jag inte längre har någon häst så har jag försökt att inte ställa så hårda krav på mig. Mina söndagar är HELIGA och är till just för att bara vara. Äta lååång frukost, kanske sticka ut en runda i skogen med Sigge, ligga i soffan och kika på tv vilket jag sällan har ro till annars. Bara vara liksom...

Morgonrunda med Sigge i regnet, sen spolade jag av tassarna på honom och sprayade på anti-klispray mellan tårna. Stackarn är röd och eftersom veterinären sagt att jag ska bada honom med 2-3 dagars mellanrum och tassarna fortfarande är röda mellan så är det väl extra viktigt att det inte ligger skit, lera, grus mm. som irriterar där.

Gick över till grannen Eva som bor mitt emot och fick en kaffe och snackade lite. Riktigt soft. Värmde upp lite paj från igår tillsammans med avocado, tomat och nötter blir det MUMMA till lunch.

RIKTIGT NJUTER!!! Ha en toppen söndag alla kompisar!!! Ni är bäst och jag är så glad att ha er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar