onsdag 1 september 2010

TOPPEN DAG


Jag är så glad för att jag arbetar tillsammans med Eva. Allt flyter på som OM vi skulle ha arbetat ihop under längre tid. Man kan inte tro att vi är inne på vår 3:e vecka och det bara funkar. Vi behöver inte prata med varandra, vi bara kör på och allt flyter.

Idag var vi idrottshallen med barnen för första gången som " grupp ", annars är det RÖRIS på fredagar för alla barn och fröknar på skolan. De gick så fint i ledet, bytte om och vi körde en uppvärmning och lek först. Sen var det lite fritt som de fick prova på lite olika redskap mm.

I matsalen skötte de sig exemplariskt och därefter gick vi ut på gården och lekte. Det är ett härligt gäng som vi lyckats få ihop. Sen är A och O att man trivs tillsammans med de man arbetar.

Slutade 15 idag så hem till Siggemannen och tog en promenad till hunddagis och hälsade på. Sigge har inte varit där på jätte länge så han vart så glad när han fick träffa sina " fröknar" och Camillas hund Kenzo. Gick förbi ica på hemvägen och handlade litegrann, har tomma skåp efter mina BRÖDBAGGAR!!!

Fortsätter att " protein-bomba" mig. Ska verkligen kämpa på med det. Måste komma igång och cykla till och från jobbet också. Samtidigt vill jag inte slösa tid på dit och hemfärd så Sigge får extra lång tid att vara ensam...

Njuter så av tillvaron för tillfället. Mår så otroligt bra, somnar på 10 minuter och sover oavbrutet HELA natten. Känner mig glad inombords och har fantastiska vänner.
Ikväll kommer Anna och Sofia över och tar en fika. Var länge sen vi träffades alla tre och bara snacka skit och myste. Ska bli så mysigt att höra vad som händer i deras liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar