söndag 26 september 2010

Toppen dag på kåken

Riktigt trött i morse när jag skulle gå upp vid 05.30
Mörkt ute så det gjorde inte det hela lättare om man säger så. Kom i alla fall iväg till slut efter dusch, matlådefixande och hundpromenad. Låste upp till grabbarna, sen hände inte så mycket mer än så förrän vid 10-tiden då vissa började vakna till liv.

Vart lite "släpp" till köket, utelaget, gymnastikhallen mm. annars väldigt lugnt. Några av mina "gamla killar" på avdelningen vilket var roligt. Alltid kul att prata om det som var för några år sedan. Jag trivs verkligen så otroligt bra där. Kul att komma in lite då och då och bara träffa alla nu när man inte jobbar heltid. Fick besök av en kollega från centralvakten en stund, härligt med lite kvinnligt sällskap efter 13 timmar med bara G R A B B A R ... och dessutom VÄLDIGT grabbiga G R A B B A R ! ! !

Hade några riktigt intressanta och bra samtal och det är alltid givande. Finns väldigt mycket vettigt under ytan, önskar bara att fler kunde tänka på vad de faktiskt har att komma med istället för att vifta bort det och tycka att det inte är någon idé. När man kommer in som tjej i den där "matcho-världen" så kan man många gånger komma dem mer inpå livet och de öppnar upp sina tankar och så lättare än vad de kanske gör för en kille. Det är i alla fall den uppfattningen jag får...
Fick några fina hälsningar och att jag skulle sköta om mig när jag gick och låste och sa godnatt... Tänk vad fort man glömmer bort den där känslan att man faktiskt LÅSER in dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar