lördag 28 augusti 2010

Utgång med brudarna


Igår var jag helt sänkt när jag vaknade. Huvudvärk, riktigt tjockt i näsan och vallningar liknande klimakteriet... Nu var ju tack och lov inte klimakteriet på intågande, jag var bara väldigt förkyld.
Klarade i alla fall av sista dagen på arbetsveckan vilket var skönt. Min kollega är ledig på fedagar och den som ersätter henne var också ledig eftersom hon skulle iväg på en liten tripp. Det var planerat redan när hon skrev på pappren =)
Arbetade med en kille som hette Peter som arbetat där i 3 år, men som ska börja plugga. Riktigt trevlig kille måste jag säga. Vad skulle han plugga då!!? Jo, hovslagare... kanske inte det man förväntat sig. Hade mer gissat på juridik, tekniskt eller dyl.

Var helt slut när jag kom hem. Åkte förbi arninge en sväng och kikade på stövlar / kängor. Hittade hubbabubba rosa, precis sådana jag ville ha, MEN köpte istället ett par rejäla kängor på JULA för 395 kronor. De kan jag ha redan nu OCH in VINTER!!! Bättre köp =)
Hittade en fleccejacka också för 69 kronor som är perfekt att ha ute på gården alt. under jackan. Så viktigt att ha bra kläder när man ska vara ute mycket på dagarna.

Sov en timme för att se om jag orkade med att göra i ordning mig, åka till Garbo och äta middag och dansa med BRUDARNA. Riktigt seg men insåg att det inte är tillräckligt ofta som vi ses så det vara bara att passa på och se vad jag orkade, man kan ju alltid åka hem. Körde dessutom i vanlig ordning.

En alvedon och en rinexcin sen var jag på topp. Kände mig frisk på bara en timme. Vart inte sämre när de spelade 4 favvolåtar på radion efter varandra. Först Eminem ft Rihanna,sen Robyn, Darin och Edward Maya. Kan det bli bättre!!?

Åt en toast med kantareller ( förrätt ) som smakade helt okej, hade gärna haft lite mer sallad till. Kaffe på det och sen vart det dans till live-bandet " coverakuten". De hette något annat tidigare, kände igen sångaren från något annat band på Garbo för några år sen.

Vid 01.30 hade jag fått nog av alla " närkontakter". Förstår mig inte på folk som har ett hyfsat stort dansgolv så det finns UTRYMME för alla, ändå ska de sätta en armbåge på ens axel när de ska upp på scen och klätra, sen står de och juckar framför näsan på en ( jag stod nedanför scenen ). Eller de som ska dansa in i en och stå och trycka sig mot en, detta trots att man stått på samma lilla kvadrat senaste timmen... det finns ca 60 kvm mer dansgolv och det finns UTRYMME. Kan ta det när det är fullt... *suck

Var i alla fall skönt att krypa ner i sängen och sova efter en varmdusch. Grannen LUGN, kan ni tänka er... han kom hem vid 02.50 och gick nog och la sig ganska omgående. S K Ö N T ! ! !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar