tisdag 24 augusti 2010

Känns så otroligt bra


Började inte jobba förrän kl. 09.00 idag. Riktigt skönt att kunna sova lite längre, ta en promenad med Sigge i lugn och ro och vakna till liv. Var uppe i natt på toa, kände redan då att jag börjar få ont i halsen. VILL-KAN och FÅR INTE bli SJUK.
Det är verkligen det sista jag vill bli nu.

Var och lämnade Sigge hos pappa eftersom det håller på för fullt med stammarna. Sen till jobbet och hade en liten samling innan vi gick ut och lekte. Det känns så oerhört bra med min kollega, fattar inte att det kunde bli en sådan kanon matchning mellan oss, super glad över det.

Barnen äter massor i matsalen och det märks verkligen hur stora de upplever sig själva också. De kommer och frågar om det är okej att de går och hämtar en smörgås osv. Sa till dem att det bara är att hämta det som de vill ha, säg bara till om ni ska iväg på toaletten eller lämnar matsalen, riktigt duktiga är de.

Eftermiddagen var de ute med fritidspersonalen och Eva och jag fick chans att möblera om lite i vårt klassrum, fixa lite små plock osv. Vart klart mycket mysigare. Ska se till att vara där en kväll och fixa iordning allt.

Ett barn var så söt när vi stod utanför toaletten. Han kikade i spegeln och ser skolsköterskan, som han tror är rektorn...

Barnet: -" Ohh... där sitter chefen "

Jag: -" Det är skolsköterskan" varpå hon kommer ut och hälsar och grabben bara gapar, jag kontrar med att " bakomk denna dörr SITTER CHEFEN"...haha* Gulle

-------------------------------------------------------------------------

När vi kom ner till fritids så kom en mamma med ett småsyskon som jag haft, så otroligt härligt att se honom och att han blivit en sådan stor kille. saknar verkligen mina gamla " småbarn" och det är så roligt när man får träffa dem. Så FIN.

Hann inte mer än hem och sätta mig så ringer det på dörren. PROLINE kille som skulle in och fylla stammen i köket. Stackarn var helt sönder stressad och jag beklagade mig hur less jag var på allt med stammar, granne osv.
Fick i alla fall en trevlig pratstund och han berättade om sin kollega som varit på svensexa och skadat handen och var sjukskriven. Kunde inte annat än att tycka synd om honom.

Kvällen tillbringade jag med min låtsasbror Lulle. Är så glad att ha honom som vän som lyssnar och bryr sig om en. Var ju meningen att jag skulle bry mig om honom ikväll, istället vart jag nedbäddad i soffan med kudde, filt och kaffe... kan man ha det bättre!!? Fångarna på fortet och sen time out... Riktig mys kväll med andra ord.

Nu har jag laddat med Rinexcin, fick dem mitt första år på förskola när jag hade bihålorna 2-3 gånger och lunginflammation. De är avsvällande och super så fort man blir lite förkyld... ska INTE bli sjuk.

2 kommentarer:

  1. hahhaha vilken söt kommentar från killen ;)

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen så otroligt roligt att arbeta med barn. tycker så mycket om mina knoddisar och längtar såå till den dagen jag kanske skaffar egan... vill, vill, vill.

    SvaraRadera