måndag 30 augusti 2010

Avsked





Igår vandrade Majas schäfertik Sickan över regnbågsbron. Det var egentligen meningen att det skulle bli kl. 13 idag måndag, men Sickan vart sämre under helgen och jag körde in henne akut tillsammans med Maja till albano. Hon hade en en svulst i munnen som växte, förmodlingen cancer som gjorde det svårt att äta, hon var trött och slut i kroppen. För mig har Sickan varit som en " bonus-hund " eftersom Maja och jag alltid har promenerat mycket tillsammans med hundarna.

Sickan var den sista av våra 90-tals hundar... Bonnie f: 1995 R.I.P 21 aug 2003, Ariel f: maj 1996 R.I.P 4 sept 2009, och nu Sickan f: mars 1999 R.I.P 29 aug 2010.

Känns skumt att våra fina tikar inte längre finns med oss. Men hon har det nog mycket bättre där hon är nu. Hon var anfådd och mådde inte alls bra igår kväll när vi åkte in akut med henne. Ringde Albano kl. 21.40 och vet att det STÄNGER kl. 22 , lämnade meddelande på telesvar och carro ringer upp 21.50 Vart så glad att det var just Carro som jobbade, fantastiskt härlig människa som jag känner genom Anna som arbetat som veterinär på albano. Hon sa att vi självklart fick komma in med Sickan och att de inte skulle ta mer än 20 minuters tills vi var där.

Sickan fick en lugnade och ångestdämpande spruta som hon fick bli lite lullig av, efter det kom en jätte rar veterinär in och gav henne 4 stycken sprutor. Sickan somnade lugnt in med Maja och mig vid sin sida. Fina fina Sickan <3<3<3

2 kommentarer:

  1. Träffade aldrig Sickan men till och med jag får tårar i ögonen. Minns när vi var tvungna att avliva vår katt. Det var hemskt även om man visste att det var bäst för honom.

    SvaraRadera
  2. Tråkigt fina lilla Sickan som jag lärt känna genom Siggelino och dej.Vet hur svårt Maja har det, när det gäller våra hundar kan jag bara säga tiden läker inte alla sår men det blir ju lite lättare med tiden.
    Kram till er båda.

    SvaraRadera