måndag 30 augusti 2010

ÄCKLIGT VÄRRE






I morse när jag kom ut i köket låg det små gul/vita L A R V E R på diskbänken. Började kika runt om de "ramlat ner" från något(?) Men NEEEJ... när jag lyfte fram musli-kartongen ur skåpet, skaka det så ramlade det ur äckliga larver!!!

Insåg att jag fått i mig en hel del PROTEINER omedvetet, sååå VIDRIGT!!! De låg i knäckebrödspaketet som jag köpte för en vecka sen.

Kom hem fast besluten om att ta tag i skiten... Låg några larver på hyllan i skåpet så jag fotade och kikade på anticimex sida.

B R Ö D B A G G A R ! ! !

Ringde och pratade med en på kundtjänst som sa att man INTE ska tvätta med fukt, utan man skulle istället dammsuga rent och därefter köra med RADAR-spray.
Ner till ica för att handla spray och sätta igång. Nu har jag ÄNTLIGEN fått ordning efter 4 timmars slit med rensa, slänga, dammsuga, diska, spraya... hua säger jag bara. Var bra mycket mer ÖVERALLT än vad jag först såg.

Enda sedan min KARAMELLKUNGEN tid så har jag förvarat pasta, ris, bröd, mjöl, socker mm. i gamla godisburkar på 2-3 liter. Trodde att jag hade bra ordning i skåpen och hyfsat fräscht, tyvärr så hjälpte inte det. Det var även i dem burkarna. Nu har jag slängt 4 st kassar med mat...
Har ställt ner oöppnade förpackningar i burkar, borde hjälpa!!! De ska tydligen trivas när det är varmare än 17 grader ( denna sommar toppen ), är det kallare så kan inte honan lägga sina ägg som kläcks till larver. De lever på pasta, ris, nötter, kryddor, brödsmulor, bröd... kan klara sig upp till en vecka utan mat, sen det klassiska... FUKT!

Fick i alla fall ordning. Drog ut spisen och spraya där bakom också + lådor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar