lördag 31 juli 2010

Jobb & ingen sömn knappt


Igår arbetade jag kvällspass och det var riktigt bra kväll. Det rullade på och man hann med allt som man skulle. Lite puls, blodtryck och temp på nya patienter. Lite Hb-prover och omvårdnad.
Har världens seprations ångest för en man som varit hos oss väldigt, väldigt länge och ska flytta till ett hem nu. Han är helt fantastisk och omtyckt av ALLA.
Avskyr att ta farväl. Christina och jag ska i alla fall åka och hälsa på honom på nya hemmet.

Sista 30 minuterna vart det helt plötsligt väldigt körigt. Fick i alla fall åka hem vid 21.30 och åkte raka vägen hem till Maja. Hon hade haft Sigge under dagen så vi åt varm smörgås, drack te och tittade på någon sjuk film med Nicholas Cage.
Vid 01 åkte jag hem för att mötas av FESTANDE IGEN!!! Nu fyller tydlingen min granne 25 år ( tänk om han kunde bete sig som en också).
6 dagar sen störningsjouren var där, ändå fattar han inte. Ringde Larmassistans vid 01.30 och tog en sväng med Sigge kl. 02 eftersom jag inte pallade att vara i lägenheten av allt ståhej.

Sen sätter han igång sin bas, varpå jag ringer Larmassistans IGEN!!! Då har de varit där och ÄNDÅ drar han igång musik. Lärt sig något av förra veckan??? Nää... tycks inte ha gjort det. De skulle skicka tillbaka han som varit där i alla fall. Vid 04.30 är det fortfarande ståhej då jag lyckas somna med öronproppar inpluggade. Vid 07 är jag uppe på toa och det är lugnt, MEN HAN ÄR VAKEN!!!
Vid 11.30 vaknar jag och då är han fortfarande vaken. Sover han ALDRIG!!?

Tvättstugan var ledig så jag passar på att köra 4 maskiner, sen får jag se om det kanske blir arninge för att inhandla hundmat + levergodis till Sigge.

Har pratat med en i föreningen som jag fått numret till nu. Nästa gång han stör så ska jag ringa honom ( även nattetid) så ska han gå upp. Kan vara bra att han får se hur han låter också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar