lördag 26 juni 2010

Riktigt bra jobb dag...






La mig redan vid 21.30 igår, eftersom jag skulle upp kl. 05.30 för att jobba kl. 07
Idag har jag varit på två avdelningar. Har varit ganska så mycket att göra hela dagen. Flera patienter som skulle hem, och nya som kom.
Tur att det var ett så otroligt bra och härligt gäng i alla fall. Har gått och väntat på regnet hela dagen. Bara längtat efter att få lägga mig i soffan och bara " vara" helt kravlöst. När det är " skit väder" så kan man ligga i soffan med gott samvete, se film och pilla naveln (!)
Regnet kom vid 13-tiden när jag och Pernilla vädrade täcken och städade rum. Oj vad det brakade från åskan. Man riktigt såg blixten i rummet. Sen kom solen igen...

Kom hem och planterade om lite blommor i balkonglådorna och krukorna. Ska nog köpa en till blomlåda. Sen blir det Lavendel, smultron, basilika... Förslag?

Eftersom det inte kom något regn så beslutade jag mig för att ta bilen till mörtsjö-spåret vid 16. Hann inte mer än att sätta mig i bilen så började det regna.
Sen var solen tillbaka, för att sedan ösa ner regn igen!!! Hade i alla fall en toppen skön runda runt mörtsjön/ fjäturen på en timme. Tänk vad bra jag mår när jag får komma ut och gå " i min skog."

Lite pasta med spenat till middag och sen tycker jag att jag förtjänar soffan. Tidigt i säng ikväll igen, upp 05.30 imorgon också för att jobba!

2 kommentarer: