torsdag 24 juni 2010

Ersta och ett årskoll






Vilken DAG!!! Strålande sol och helt fantastiskt väder. Nu är det sommar på RIKTIGT.
Åkte bussen hemifrån redan vid 8.50 eftersom de bara gick en gång i halvtimmen och jag avskyr att stressa. Gick från slussen upp till ersta, där jag köpte en kaffe på shell och sen satte mig i parken och solade lite.
Är så mycket känslor när man kommer till Ersta. Alla förväntningar man hade och nu är jag liksom på " andra sidan " och det har gått 15 månader sedan min operation. Oj vad jag kämpat för att få den. Är sååå glad och tacksam och skulle velat göra den redan för 10 år sen... då hade jag definitivt inte uppfyllt kriterierna, men oj vad man bantat, gått på dieter, dansat, stavgång, ridit, gympat och gymat utan större resultat.

Som vanligt så fick Gunnel( dietisten) mig att bli sådär spralligt glad. Mina värden var riktigt bra. Jag som trodde att allt var åt helskotta...***
Mitt B12 + multivitamin kvinna måste jag dock bli bättre på att ta dagligen, eftersom jag inte kan ta upp det längre via maten på samma sätt.
BMI 28 var också bra tyckte hon ett år efter, BMI 30 är ett bra BMI ett år efter så då ligger jag under det... jag har ju tyckt att det stått stilla ett bra tag nu och jag fick rådet att DRICKA, DRICKA!!!! å att det ska vara så SVÅRT. Annars så tyckte hon att jag var exemplarisk med måltiderna. Att man går ner under TVÅ år... att jag ska varva ner och inte tänka så mycket på vikten nu... ja ja... söta Gunnel. Men hon har nog rätt.

När jag tränar så känner jag att orken och energin tar slut väldigt plötsligt och att det är svårt att ta igen sig. Fick rådet att ha med mig smoothie, yogurt eller dyl. på passet så jag kan fylla på under hela passet. Bra tips tror jag.

Skickade tack-kort i somras till all personal på ersta och de hade de insatt i en pärm nu. De hade blivit så glada allesammans. Bad henne hälsa till underbara sköterskan, Nicki på uppvaket också. Hon var helt FANTASTISK!!! Å vad jag tyckte om henne. Sen kunde hon läsa mig också... tyckte att jag mådde tipp topp... men hon såg att jag var alldeles vit i ansiktet... morfin är fina grejer*Haha...

Ny energi och motivation och underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar