måndag 25 maj 2015

Mysig eftermiddag

Lykke sov nästan 3 timmar idag och vid 14:20 väckte jag henne. Bäddade rent båda barnens sängar och startade ännu en maskin. Lite mellis och sen iväg med Lykke & Konrad för att hämta Pontus. Glad kille som först inte märkte att jag kom. Bad honom springa in och hämta jackan och det gjorde han!!! Stora killen och vinkade & ropade sen hejdå.
Har varit en bra dag idag.

Tog en promenad ner till mörtsjön för att mata änderna med en halv limpa och mötte Katja & Beatriz med Louise & Emilia som han lekte med en stund. Samlade stenar, pinnar & kottar som jag tänkt vi ska måla med färgen jag köpte på panduro. Mysig promenad ner och munnen går i ett. Nu börjar det verkligen lossna, nya ord och han kan säga efter en och upprepa.
Hem och Pompe överträffar både sig själv och en häpen mamma och klär av sig jacka, tröja med dragkedja, skalbyxor och skor och dessutom med ett belåtet leende hela tiden, inget utbrott!!!!

Idag vart han lovad glass & jordgubbar efter middagen när man varit ett ljus hela dagen och klär av sig utan att jag ens bett om det. Vart en guldstjärna efter middagen också. I Linas matkasse skulle man göra piroger med färdig pizzadeg... Hade varit snabbt & enkelt om den förbannade pizzadegen kunde släppa från inslagspappret... Helt ok men inte värt arbetet med dem. Gjorde en med quarnfärs till mig.















- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar