måndag 27 april 2015

Bra hemmadag

Lykke en bra natt. Mattias var inne hos henne vid 23 & sen mat 05 och sov till 07:20
Pontus vaknade vid 04 och jag gick in och la mig hos honom och sov till 05:55
Frukost & bara allmänt mysig morgon med båda barnen. Pontus fick guldstjärna för en sådan bra morgon. Nöjd kille som höll mig i handen påvägen till förskolan. Glad i hågen och hade inte tid att säga hejdå.



Promenad en timme med Sandra & Freja en bit längst med mörtsjön och sen upp i området och förbi henne. Gjorde en stor kastrull med 2 liter kålsoppa att ta fram till lunch för mig. Grannen Anneli kom över på kaffe & vart kvar på lunchsoppa och kaffe innan hon gick vid 14.
Lykke sov 11:30-14:10 och tar nog igen sig efter senaste skitveckan med feber & vaccination.
Promenad till förskolan och hämtade Pompe och vidare till bygget vid fotbollsplan. Sen vill Pompe HEM som han sa själv och IN MAMMA. Trött kille idag som är lite förkyld, ingenting när man såg några av de andra barnen ute på gården idag... Ögon & näsa som rinner för fullt och allmänt sjukintryck- låt barnen få vara SJUKA och HEMMA.








Lugn innelek och jag lagade middag. Kyckling doppad i mjöl-ägg-ströbröd, vitlök, citronskal, finhackad färsk oregano. Smakade tydligen bra och till det potatispuré. Nu är det välling & natti natti. Trötta barn.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar