fredag 20 februari 2015

Vilken bra dag

Lykke däckade 11:50 och Pontus 12:00 och sen hade jag två timmar att hänga tvätt, baka mellis/frukostbröd och ta det lite lugnt. Vart enkla rågsiktsfrallor med sesamfrön lite spontant eftersom jag hade ett paket jäst hemma och inget "mysbröd" till helgens frukostar.

Pontus var med och bakade tre frallor, sen tröttnade han. När Lykke vaknat och bröden var klara åt vi varma frallor till mellis. Uppskattat av oss alla. Hade tänkt att gå ut och leka men Pontus satt och byggde med sina megablocks så fint och ville hellre vara inne så vi bara myste. Tittade på Bamse, Thomas-tåget och I drömmarnas trädgård. Kikade i böcker på tåg, bussar och traktorer.









Fick hjälp i köket när Pompe vaknat med disk & brödbak.

















Mattias hemma vid 16:30 så middag vid 17 kyckling, potatiskoketter, sallad och röra med turkisk yougurt, äpple, röd lök, salt, peppar, sweet chilisås och basilika. Efter middagen myste Pompe och jag i soffan efter gråt då han bet mig i armen bara "sådär", vart nog lite chockad men efter att ha sagt förlåt och gett mig kram och vi pratat om att man ALDRIG får bita på någon och att det gör väldigt väldigt ont så förstod han nog. Handlade nog mycket om att testa...
Tog med mig Pontus och köpte en toasits av en tjej i täby och sen vidare till Paulina för att hämta upp lite kläder till Lykke. Stannade på ica och köpte tulpaner som tack för kläder och lite mjölk och då ville P ha en bulle och idag hade vi mamma-pompemys och han var så bra hela veckan. Så glad för sin bulle och sa:-"hejhej" till flickan i kassen. Sen "bulle" och "tack tack" med världens gladaste leende. En timme i bilen, bara jag och Pontus-så mysigt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar