tisdag 27 januari 2015

Skön eftermiddag

Hem och värmde rester till mig & Lykke. Hon fick torsk i ägg & persiljesås idag också men då vet jag att hon äter och får i sig något i alla fall. Åt en portion med god aptit och på strålande humör HELA DAGEN. Gick upp och la henne och hon somnade på 2-3 min, inte hänt på över en vecka. Sov sen 11:45-14:30 så jag passade på att vila en stund, dricka kaffe & äta semlan jag köpte på Park café. Hängde tvätten och sen väckte jag henne lagom i tid för att få i henne en banan innan vi skulle gå och hämta Pontus.
De var i hallen när jag kom och jag hann kika lite på honom innan han hann se mig. Skuttade runt glad i hågen och jag möttes av ett stort leende och jättekram med "MAMMA"!!! Finns inget bättre.
Gick ner till molekyl-lekparken där Alvin från Pompes avd också var så de lekte i 45 min och hade jätteroligt. Sen var två par vantar blöta och vi gick hem. Byggde med megablocks en lång tunnel som får stå kvar tills imorgon och Pontus fortsatte att bygga på den när jag gick för att laga middag. Idag var det tennispasta med kyckling & soltorkade tomater vilket var riktigt gott. Pontus åt pastan men är nog rejält trött. Bad för två tomatiga barn... Och sen mys i soffan hela familjen och tittade på Mamma Mu.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar