tisdag 27 januari 2015

Molipect

Lykke sovit riktigt bra i natt. Jag var inne 21:30 & 00:30 hos henne (vi la oss vid 21). Mattias gav henne en ny alvedon & välling vid 05 och sen somnade hon om till 06:45 så helt plötsligt så har man lite hopp och så mycket mer ork. Pompe vaknade 05:50 och låg brevid mig i sängen till 06:45 och kikade på byggar bob & pippi på min telefon. Riktig ängel hela morgonen och han känns så stor och mogen. Plockade in sitt glas i diskmaskin och sen byggde vi en tunnel med megablocks innan påklädning för förskolan då han vart arg eftersom han ville ha kex och jag menade på att han inte skulle äta något kex då. Pulka och nöjd till fsk men vart lite ledsen när jag skulle gå, ingen gråt men lite ynkligt "mamma" & "pappa".
Packade in oss i bilen på en gång och åkte över till min kollega Bibi och lämnade tillbaka mammakläder och sen vidare till näsbypark C för att gå på läkarbesök, lämna kaliumprover och kolla Lykkes öron.
Hade turen att få dr Jennifer som jag tycker så mycket om och hon checkade av Lykke. Ganska så rosslig och nästan lite asmatisk, så fick Molipect och blir hon pipig i andning eller sämre så ska vi komma tillbaka så får hon inhalator med luftvidgande. Lämnade prover och sen ner till apoteket & hämta ut medicin och köpa lite nässugsfilter, alvedon & molipect.

Påväg till förskolan.


Fick dra pulkan själv i sista backen.


Park café & köpte en semla med mig hem.


Glad tjej.





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar