lördag 31 januari 2015

Mattias sovmorgon

Idag fick Mattias sovmorgon och "egen förmiddag". Han tog Lykke vid 03 och sen gick han in och la sig hos Pontus vid 06. Så tacksam att jag fick sova hela natten 23:30-06:30 då Lykke & Pontus vaknade. Vi tre åt mysfrukost ( märks att det uppskattas av Pompe ) med gott bröd från rösjöhallen, kokt ägg, yougurt, juice, gröt, kaffe mm.
Mattias vaknade vid 8:30 och fick äta frukost i lugn och ro. Mattias tog med sig Lykke upp när han skulle klä på sig och jag höll på där nere och Pontus ville gå upp till sitt rum, och RAMLAR & gör kullerbyttor ner från 3/4 av trappan!!!! Jag trodde han skulle dö. Vart så jävla rädd när han fullständigt roterade runt i luften och studsade på trappstegen. Tog emot honom sista trappstegen och han skrek för att sen bli tyst och jag bara:-"skrik-gråt" och då gjorde han det. Alltid läskigt om de blir tysta, då är det allvar. Älskade Pompe. Frågade vart det gjorde ont men han pekade bara på trappan. Lär nog bli mer öm och stel ikväll- imorgonbitti. Man har ju flygit av några hästar genom åren.
Klädde på oss och gick ut i all snö som kommit under natten och morgonen. Riktigt härlig kramsnö. Skottade och sen lite klättring och lek i snöhögen vid Alexander. Promenad och försök att göra snölyckta . In och ritade och gjorde "en saga" samtidigt som P och jag ritade. Lunch rester och sen Pippi på svtplay när jag åt och la Lykke och sen nattade Pontus som varit ett ljus hela veckan.















- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar