onsdag 28 januari 2015

Köttfärslimpa

Lykke somnade igen vid 13 och sov till 14:30 när det var dax att hämta Pontus. Fick äta sin banan i vagnen när vi gick till fsk. Pompe var ute och lekte och hade vägrat vantar, gnäll inte för att du fryser ;-)
Gick ner till molekyl-lekparken med Janne & Alexander och Alvins mamma. Där lekte grabbarna i vattenpölar och snöhögar. Fasen vilket skitväder det varit idag, varken snö eller regn och ruggigt. Imorse fick han overall & galonisar och det hade han på sig i eftermiddags också. Hem och fixade lite med maten, tack och lov hade jag förberett när P var på fsk och när Lykke sov så bara att slänga in köttfärslimpan i ugnen & koka potatisen och sen slå på såsen när det var 5-7 min kvar. Riktigt gott tyckte Mattias att det var. Jag slängde in en kikärtsbiff i ugnen. Väldigt enkelt och gott med rårörda lingon till, det blir det fler gånger. Pontus satt två gånger på toaletten ikväll och skötte magen, utan hjälp med microlax eller klyx. Så otroligt skönt att det tycks ha släppt och att han sitter varje dag. Guldstjärnor & en skumtomte. Kom upp när jag hade duschat och ville bada så det gjorde han innan pyjamas, välling och natti natti.

Pompe hade skoj även om jag gärna gått hem... Men ändå sunt & glädjande att han vill vara UTE istället för att vara inne och se film.





Fasen så gammal man blivit...


Is, pölar, snömodd och slask.


Köttfärslimpa med gräddsås och persilja. Min kikärtsbiff brevid.


Underbart med knastriga tulpaner.


Rårörda lingon.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar