torsdag 29 januari 2015

Hjälp i köket

Pompe har varit ett ljus ikväll och likaså Lykke. Fick en hembakad kanelbulle när vi kom in efter all utelek och vi byggde ett garage/torn med megablocks. Så skönt att kunna sitta ner med barnen och leka utan att man ska stå med matlagning. Idag kokade jag bara ris till korvstroganoffen som vi hade tinat från frysen. Pompe hjälpte mig på eget intiativ att plocka ur diskmaskinen och duka. Han är galen i rivna morötter så det har vi kört några dagar i veckan nu. Väntade in Mattias så vi kunde äta tillsammans vid 17:30 och Pontus skulle prompt sitta på vuxenstol med vuxentallrik. Bara bra om han föredrar det. Så mysig och trevlig middag och Lykke åt riktigt bra hon också. Pontus ännu en stjärna för toabesök & sen bad för båda barnen ( Lykke rejält kladdig i håret ) och pontus vill alltid bada. Det här kommer jag leva på länge. Älskade skruttungar vad jag älskar er & på lördagkväll efter att vi nattat barnen har Mattias bjudit mig på dejt- KÄRLEK!!!! Bästa Mattias.






Idag kom denna!!! Ett års prenumeration nu när jag inte har Se & Hör längre.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar