fredag 29 augusti 2014

Skitnatt

Behöver inte säga mycket mer än så. La mig 21... Lykke vaknade 3 ggr 22:00-23:45 sen bröt jag ihop och mattias tog över. 01:30 var det dax igen, denna gång Pontus som grät och skrek och kastade grejer. Var inne några gånger och tröstade och stoppade om, sen ville han följa med in i vårt sovrum och sova, vilket han aldrig velat tidigare. Pompe på min kudde och jag med hans tunna och sen höll jag om honom. Kom inte till ro alls. Efter 10 min flög nappen. Sparkande. Vridande. Gråtande. Vid 02 fick han en välling som han hivade in i garderobsspegeln för att det vart stopp i nappen. Försökte få honom att somna om. Lykke vaknade där nere. 03:30 fick han gå och lägga sig i sin säng. Jag hade fått nog av gap och skrik. Man vänder ut och in på sig själv. Inget funkar. Skrek till honom att-"nu räcker det". Sen tog jag på mig tjocktröjan och foppatofflor och tog en promenad. Ville bara försvinna. Få sova. Få vara själv. Få lugn och ro.
Pontus hade somnat och jag somnade strax efter 04-06 sen var lykke vaken, snorig och vi börjar om med dagisbasciluskerna. Två veckor sen 40 graders febern.

Fredag och Pompe hemma från dagis. Jag känner mig bakis. Full. Sjuk. Febrig. Sömnlöst.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar