fredag 27 juni 2014

Lastbilslekparken

Pontus vaknade 03:10 och var ledsen. Gick in och bäddade om honom, tröstade, kramade och sen la mig igen. Tog en stund innan jag lyckades somna om igen. Lykke vaknade 04:30 och då var jag dööööd. Mattias tog henne så kunde han få sova när han kom hem vid lunch... Tyvärr somnade jag inte om så var uppe 05:15 och Lykke somnade inte förrän 06:15 precis när Pontus tyckte det var MORGON.

Galet trött och kände mig halvt febrig så tog vi oss igenom morgonen. Orkade inte sminka mig, vilket brukar lura mig själv att jag KÄNNER MIG piggare. Kokade korv, fixade kaffe och packade skötväskan. Vid 9:15 var vid lekparken och mötte upp Johanna, Sixten och Fred. Camilla fick vända vid täbyvägen pga Ian kräktes i bilen :-(

Grabbarna lekte så otroligt fint och Lykke sov 9:15-11:00 så Johanna och jag fick chans att prata. Barnen fick varmkorv och sen lekte de 40 min innan Mattias kom förbi och hämtade Pontus. De åkte hem och sov 12:15-15:00 jag kom efter med Lykke. Slängde i mig en matlåda tikka masala och sen över till grannen Anki och fikade.

Körde trimmern på baksidan för att få bort allt högt gräs på allmäningen bakom vår tomt. Vart riktigt bra. Middag kyckling/halloumi med färskpotatis i ugn och sallad. Pontus åt knappt något. Badade Lykke och har påbörjat operation SKORV. Sen gick Pompe och jag upp för bad. Jag tvättade håret och han badade och duschade. Mysstund tillsammans. Natti natti vid 19:50 underbara unge. Lykke lyckades vi hålla vaken till 19:20 ska väcka henne strax och ge mat + blöja.

Tjoho! Inget minifom ngr måltider och ingen reaktion!! LYCKA.


Älskar sin snuttekanin.


Grannfika.





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar