fredag 28 februari 2014

Gyn akuten

Sovit fantastiskt 22:00-02:20 då jag vaknade av Lykke. Gick in och avböt Mattias som fick gå och sova hos Pontus. Vid 03:45 somnade hon för sen vakna igen 04:30
Somnade om ovaggad och vaknar till vid 05 att jag blir alldeles kall & får som rytmiska sammandragningar och feberfrossa. Precis som en vecka efter Pontus förlossning när jag hade hb 72 och urinvägsinfektion. Mycket märkligt eftersom jag varit då pigg och mått så bra efter denna förlossning. Skyndar mig in i badrummet och duschar skållhett och får som spasmer och skakar. Efter ca 7-8 min då det inte går över ropar jag på Mattias som kommer inrusande. Pratar med gyn som säger att jag ska in. 37,2 i temp mot normala 36,4-36,6.

Mattias underbara mamma kommer och hämtar mig och kör mig till gyn-DS. Jacka, mössa, filt & fryser!!!
Jättegullig barnmorska & sjuksköterska Sara från Iran tar emot och jag lämnar UP, kapilärt blodprov som visar 106 i hb. Bra blodtryck 110/65. Träffar läkarn som gör en undersökning och livmodern tycks ha dragit ihop sig bra. Nu är det bara att vänta på odlingar. Nytt hb tas från armvecket eftersom jag inte tycker hb 106 känns bra. Då visar det hb 127??? Hur kan det diffa så? Varför ta det första om det inte är tillförlitligt? Jag blir knäpp. Sen säger sköterskan att jag har bakterier i urinen, blodet extremt ljus som tyder på lågt blodvärde & likaså CRP på 9 mot normala 5... Men läkarn säger att allt är normalt? Sen att jag mår skit vet jag/ de inte varför.

Egen teori när vi kom hem är blodsockerfall pga dåligt ätande sen förlossningen och då brukar jag dippa ca 3 dagar senare.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar