lördag 23 februari 2013

Må-bra dagar

Efter nästan tre veckors isolering har jag de senaste dagarna laddat batterierna med massa socialt umgänge. Behöver verkligen göra saker för att må bra. Träffa likasinnade och andra mammor. Träffa vänner utan barn och med "andra liv" och tid och umgänge med familj.

Igår träffade jag tjejerna och hade en sådan trevlig kväll på Fridays. Vilken lyx att bara få sitta ner & prata, äta gott och bli serverad. Idag var likaså. Känner mig som ny människa med liten båt-tur & familjemys. Mattias tog Pontus när vi kom hem
Så jag fick laga lite middag till mig. Dels så behöver jag äta oftare, och sen så var det så fet mat med massa salladsmarinader så lite mindre fet mat gjorde gott. Sen dammsög jag så vi slipper göra det imorgon och kan ha en mysig söndag istället. Sen badade jag och Pontus. Galet mysigt när han ligger på sin mage på min mage... Gullunge. Lite mat, napp, snutte-filt och tv-mys innan det var läggdags vid 19.50
Han har verkligen skött sig exemplariskt idag. Inget gnäll eller gråt. Fått full uppbackning med lek och gos av kusinerna Tim & Nellie, moster och mormor & morfar.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar