söndag 23 december 2012

Sömn 19.15-07.00

Själv la jag mig vid 21.15 och somnade efter ca 15 minuter. Vakna vid 00.15 och fick stoppa in nappen och bädda om Pompe som somnade i samma stund. Vid 01.20 vaknade jag av att Konrad tassade runt så då gav jag upp och la mig i barnrummet eftersom M snarkade...
Sov riktigt bra fram till plogbilen höll på utanför. Lyckades somna om till 07 och gick in för att lägga mig i min säng men där låg Pompe(!) kanske kan få in ännu bättre rutiner så han kan sova till 07 istället för 05.30 i vanliga fall. Mattias vaknar ju inte lika lätt som jag. Så skönt med julledigt för nu ska vi ta varannan morgon. Då får man förhoppningsvis sova litegrann i allafall.

Idag är det Mattias sovmorgon så jag klädde på mig mysis och gick ner och bytte på Pontus vid sju. Gjorde ersättning + gröt med katrinplommonpuré. Tycker han verkar vänja sig och tycker gröten är godare för varje dag. Nu äter han skedar även utan katrinplommonpuré i. Tar en "ersättningsskopa" till gröten och det känns som lagom till smakportion. Pyjamasen lika kladdig som i vanlig ordning men det känns helt okej ändå, huvudsaken att han får känna, smaka, greppa och få in skeden på egen hand. Tror det blir mycket mer spännande för honom så också. Mätt och glad fick han sitta i babysittern när jag gjorde smörgås, te och ett glas a-fil iom pencillinkuren. Mysig morgon med Nyhetsmorgon, tända ljus, Konrad-gos och promenad ute i vinterlandskap. Mötte EN person, galet lugnt och skönt. Pompe somna efter 10 minuter och sover gott i vagnen. Älskade unge. Mattias sover också gott. Tvättmaskinen igång och framsidan skottad. M får ta baksidan och varmluftspumpens vattenkar. Får se om orken finns till brödbak idag. Tänkte göra kumminbröd, gott att ha nu i julhelgen när man kan äta långfrukost.



Nya golden-stripe täcket, likadant som Etina & Maartin hade som ländtäcke.


Kissa i djupsnö


Redan plogat & sandat 8.30


Julgran


Snö snö


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar