onsdag 26 december 2012

Nytt och förhoppningsvis bättre år!!!

Det här året har tagit kål på mig. Jobbig graviditet och sen kom äntligen den efterlängtade belöningen, Pontus. Det har varit tufft med komplikationer och få kroppen i balans efteråt. Under graviditeten när jag hade grav järnbrist så sov jag 14-16 tim/dygn vilket vart radikal skillnad redan 4 dagar efter första droppet. Jag fick återigen grav järnbrist efter förlossningen iom all blödning men fick inte injektion förrän 5 veckor efteråt... Jag har idag 4,5 månader efteråt grav järnbrist, avslutade min 5:e pencillinkur igår, ska ta nya järnprover nästa vecka och är för tillfället totalt körd i botten. I natt "sovit" 21.45-06.30 och då vaknat 5 ggr och stoppat in napp,stoppat om Pontus, knackat på snarkande Mattias, gått över till barnrummet och försökt få sova några timmars sammanhängande sömn. Jag är skör. Jag är så slut och jag skulle bara vilja stoppa in ett par öronproppar och sova en hel dag... Tyvärr kan jag inte sova på dagarna. När jag vaknat så är jag vaken.

I lördags var vi ute i huddinge på inflyttnings-glögg med Lina & Jakobs släkt. I måndags julafton med Mattias släkt. I tisdags julafton med min släkt. Nu vill jag bara få lugn och ro och ladda batterierna. Få avlastning här hemma och umgås med min lilla familj. Om en vecka är det nyår... Vet inte ens om det är värt att gå bort, kanske mer värt att vara hemma. Låta Pontus få sina rutiner och lugnare kväll för mig och Mattias än att någon av oss ska sitta inne på ett rum och försöka få honom komma till ro. Har varit hemma så många nyår pga hund, varför gå bort när det varit så hysteriskt!!? En vecka senare ska jag och syrran firas. Ge mig ett järndropp och ett friskt 2013.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar