torsdag 27 december 2012

Nya sömnrutiner

Passar på att pröva nya sömnrutiner nu när Mattias är ledig och vi vill sova lite längre. Normalt sätt får han sitt kvälls-nattmål vid 19 och därefter lägger vi honom. Då har vi redan gjort honom klar för natten vid 17.30-18.30 ungefär. Badat/ torkat av & pyjamas. Ikväll fick han kladda för fullt när han fick sitta och gegga med skeden-puré. Ville bada på en gång då och gjorde honom klar för natten. Gnuggade sig i ögonen och var trött så jag la honom i vagnen och han somnade på 2 min. Har först bäddat med ett underlakan & kudde ifall han ska sova inne. När vi ska ut så har jag en microflecce åkpåse när det inte är fullt så kallt, så kompliterar jag med filtar. Är det minusgrader så har vi en tjockare åkpåse och då behövs inte fullt så mycket kläder/ filtar. Väldigt smidigt faktiskt. Hur som helst så fick han sova 18-18.45 och sen fått mat, babygymat, myst, lekt och bara varit. Vid 20.40 började han bli trött så nu har jag lagt honom och han somnade på 6 minuter. Fick jordens leendé när jag sa godnatt. Nu hoppas vi lite senare läggningsrutiner vid 20-21 kan förskjuta när han vaknar på morgonen. Med hopp om 07-08.

Godnatt!!!!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar