tisdag 27 november 2012

Kloklippning!!!

Jag gjorde det!!!!

Dessutom helt själv. Funkar inte att ha en hund som man inte kan klippa klorna på utan att vara två man och munkorg(!)

Prövade att sätta på honom munkorgen och bara gosa, tyvärr försökte han istället få bort den med hjälp av framtassarna och samtidigt riskera att bryta klorna som riskerar att fastna.

Satt mig bara ner på köksgolvet med honom i knät och pratade lugnt men bestämt. Sen rörde jag klorna lite mer fingrarna och klosaxen, minst sagt frustrerad hund. Lyckades ändå få honom att slappna av i den milda grad att jag kunde klippa en klo med några minuters mellanrum och hund som var lugn. Berömde med BRAAAA!!!! utan att överdriva.
Så nu har jag ensam med hjälp av munkorgen klippt klorna på framtassarna. Tänkte ta baktassarna till helgen. Var så nöjd att jag lyckades såhär bra på egen hand och att han ändå var hyfsat med på det och fick en okej upplevelse.
Han är så rolig för så fort munkorgen och klosaxen är väck så viftar han på svansen och vill mysa...
Nu har krypit upp i amningskudden med filt över och MYSER!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar