måndag 29 oktober 2012

Mörby Centrum med Jennie & Mattias och lilla bebis!!!

Tog en latté och kanelbulle tillsammans med Jennie & hennes Mattias + lilla underverket 4 dagar. Kan knappt fatta att Pontus var så liten för 3 månader sen. Tiden går verkligen galet fort och det är inte bara något folk säger...
Efter fika så gick vi upp och bytte blöja och Jennie amma. Förbi apoteket för att köpa nya nappar till Pontus nappflaskor nu när han är 3 månader ska man byta, men de hade in DR.BROWN så Mattias får stanna på enebyängar.

Var inne på Lindex och köpte en lite längre stickad tröja och sen en stickad långtröja på H&M. Har inte köpt kläder på 1-1,5 år pga graviditet. Vill ner mer men måste ha något att sätta på mig nu i höstrusket och stickat är varmt och skönt för en frusen själ som jag. Pontus så otroligt snäll och låg bara i vagnen och tittade när jag kikade på kläder, provade i provhytt och hade mig. Vi har verkligen världens snällaste bebis. Vid 14.30 satt jag mig på en bänk och gav mat. Man får så mycket leenden från folk när de ser bebis. När jag stod upp och rapade honom så kom det fram ett par i 70-års åldern och tyckte han var sååå söt och frågade hur gammal han var.
Ner på ICA och köpte kantarellfond till kvällens kantarellsoppa. Köpte gott bröd till också. Kommit in i soppa-period.
Spöregn så fick rusa in med vagn, kassar, skötväska och paraply för att slippa bli alltför blöt. Ut med Konrad en snabb-kiss och sen blöjbyte och mys i soffan innan han somnade i babysittern. Man märker så väl när han börjar bli trött och gnällig. Man tittar på klockan och då har han varit vaken 2-2,5 timme, mer orkar han inte.

Ikväll blir det bad för Pontus. Har smörjt in hårbotten med olja och sen är det bara att kamma i vanlig ordning. Hoppas hoppas att han sover hela natten...




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar