söndag 28 oktober 2012

Första hela natten!!! Pontus sovit 21.00-05.30

Underbara unge!!!
Igår sov han någon timme runt 19-20 och sen vaken ett tag innan han fick mat och vi la honom. Fatta!!! Han har sovit en hel natt, vilket känns som lyx. Har världens snällaste lilla son.

Själv har jag haft värk i handlederna och då främst vänsterhanden. Måste fixa en stödlinda och till kommande natt ska jag ta alvedon. Får inte ta ipren och dyl med acetylsalicsyra pga min blödarsjuka. Ska ringa kougulationsmottagningen och höra med dem vad det finns för alternativ för mig.

Morgonmys i sängen med Pontus & Mattias och sen gick jag ut med Konrad i kylan. Minus 3 grader ute och skitrått. Konrad skuttar fram och verkar vara oberörd av kastreringen. Såret/ stygnen ser jättefina ut så nu är det en vecka kvar med tratt, sen får vi ta av den förutsatt att han låter såret vara...
Koppelpromenader en vecka till sen blir det lite längre promenader och han får vara lös, men ska nog vänta 2-4 veckor tills han får leka med andra hundar och fara omkring. Vill inte att något går upp, inte värt det.

Frukost i tv-soffan med latté och tända ljus. Konrad ligger tätt intill och myser med oss.

Idag ska Mattias ta med sig Konrad till sina föräldrar och byta däck på sin bil. Jag ska ta Pontus med mig till viggbyholms stationscafé och möta upp Cicci för en fikadejt. I eftermiddag blir det filmmys med lilla familjen.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar