måndag 22 oktober 2012

Bra natt

6 timmars sömn 20.20-02.40 även för mig. Gör fantastiskt mycket att få sammanhängande sömn. Igår slocknade jag på 10 min så inget kaffe för mig sent på eftermiddagen eller kvällen.

Sen somna vi om 03.00-06.15 då Mattias klocka ringde. Gjorde ersättning och när jag kom upp sov Pontus igen så la mig och slumra till 06.40 då han vakna igen. I allafall 3,5 timmes sömn och sammanlagt 9,5 timme!!!

Jag känner mig utvilad. Laddad för en ny dag och vecka och hoppas Mattias kommer iväg i hyfsad tid från jobbet idag. Förstår att han är trött och sliten efter 4 intensiva dagar. MEN han har ju gjort saker som är roliga så då är det nog värt det ändå.

Ska ta en rejäl promenad med Konrad nu på förmiddagen, sen blir det tvätt och schamponering och inlämning på ALBANO mellan 15-15.30 för kastrering. Bokade tiden redan för en månad sen för att verkligen smälta det och ställa in oss på att kulorna ryker. Ändå var tanken redan från början att nästa vovve skulle jag kastrera...

Tycker dels att det underlättar då vänners hundar löper. Sen behöver inte Konrad bli så påverkad när det är massa hundar omkring som löper.
Han är inte heller lika utsatt av andra hanhundar om han är kastrerad och det känns tryggare då han är ganska liten på 9 kg och det behövs inte mycket för att han ska bli rejält skadad.
Sigge funkade med ALLA HUNDAR tills han var 5 år och åkte på stryk 2 gånger på ett halvår, sen gick det inte alls. Hans gamla hanhundskompisar gick bra OCH kastrerade hanar...




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar