fredag 21 september 2012

Sluta amma

Har efter 5,5 vecka tagit beslutet att SLUTA AMMA. Det tar på tok för mycket av min redan svaga kropp så nu ska jag istället satsa på att bygga upp immunförsvaret och få tillbaka energin. Först kraftig urinvägsinfektion och två antibiotikakurer första två veckorna med frossa och gyn-akut o inläggning. Sen grav järnbrist och "influensa". Eftersom jag hela tiden måste ge ersättning direkt efter amning på 1-1,5 timme så slipper jag inte fixet med att värma vatten, blanda ersättning mm. ändå. Han blir inte mätt av min "mini-mjölk och det säger väl egentligen sig självt, får inte jag i mig mina minsta antal mål mat / dag på 7... Så får inte han heller tillräckligt. Helst ska jag äta 9 mål per dag nu när jag ammar-när då? Är glad om jag lyckas med 4-5 mål...


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Bra beslut! Du måste orka ta hand om din guldklimp. Han har fått den första viktiga mjölken, bra så. Nu ska du och han må bra och då är ersättning guld värd!
    kramar till dig!

    SvaraRadera