fredag 31 augusti 2012

Totalt slut

Efter en maxtid på sammanhängande sömn på 3 tim åt gången och ngn timme här och där så känner jag mig helt slut. Får inte i mig mat som jag ska och sen amma på det som suger musten ur mig... Förlorar så mkt egen energi på det. När jag väl varit uppe så har jag svårt att komma till ro och somna om. Att vakna av sig själv är ett minne blott... I helgen blir det M som får ge ersättning mellan 12-06 en av dagarna för jag måste fasen SOVA lite mer sammanhängande sömn efter 3 veckor. Inte nog med att man varit gravid 9 mån, genomgått förlossning med allt vad det innebär, återhämtning, komma igång med nya livet som mamma/ förälder/ partner så ska man återhämta sig rent psykiskt och fysiskt. Urinvägsinfektionen är äntligen borta efter två pencillinkurer och nya prover ska tas 24/9 för underproduktion av sköldkörtel och järn. Under denna tid ska du vara "social" och leva livet vidare för det är ju inte populärt med sådana som ändrar sitt leverne efter att de "fått barn".
Mitt i allt detta är jag tacksam för den finaste av dem alla finns här hos oss nu. Vår fina Pontus. Men man måste också få säga att man tycker att det är sjuhelvetes tufft emellanåt.



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Förstår att du har det svårt och man får klaga även om man har en guldklimp hemma och en underbar sambo.
    Håller tummarna för att du får sova lite, Stor Kram från mej

    SvaraRadera
  2. Tack monica ❤
    5 timmar i natt, det längsta sen P föddes för 3 veckor sen.

    Kramar

    SvaraRadera