torsdag 9 augusti 2012

Barnmorskan idag

Min barnmorska Anna är fortfarande på semester så idag vart det en annan. Jättegullig dam i 60-års åldern som hette Susanne och påminner om min farmor som tyvärr inte finns med oss längre. Första gången jag träffa henne och hon utbrister: -" så fräsch du ser ut"... Eh... Känner mig som en flåsig och proppmätt flodhäst. Igår var jag totalt slut efter dålig sömn och kändes som man höll på att bli sjuk och hade infektion i kroppen. Mattias kände sig febrig och tog Ipren och vi låg i soffan hela kvällen.

Blodtryck: 110/75
Hjärtslag: 143
Han ligger helt fixerad och oruckbar och mina stickande värkar nedåt är bara positivt och då är kroppen förbered.
Hade ett blodsocker på 8 så det vart ett UP också, inget socker eller blod i så det var lugnt. Kom på när vi åkt hem att jag ätit sockerkaka vid 06.00 eftersom jag ville veta om det var FÖRSTOPPNING eller gravidmagen som strulade. Toabesök 5 min senare. Förklarar mitt förhöjda sockervärde.
Hb: 135 aldrig haft så bra.

Kom nu lilla killen. Orkar inte med denna "förstoppningsmage" och tunga kropp längre.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar