lördag 7 juli 2012

Mår bra

Nu har vi varit på FÖRLOSSNINGEN och checkat av... Vilken FANTASTISK PERSONAL. Pratade med bm i telefon eftersom jag var lite orolig då jag inte kände några sparkar efter midnatt. Hon frågade lite och sen tyckte hon vi skulle komma in för en koll. En undersköterska kom och mötte upp oss i entrén på förlossningen och sen fick vi ett förlossningsrum. Nu har man lite mer koll hur det ser ut. Bm kom in på en gång och de lyssnade med tratt på hjärtat, klämde på magen, tog UP och sen fick jag ligga uppkopplad 30 min med band runt magen som mäter hjärtljuden & en liten dosa i handen när jag känner sparkar. Hjärtat pendlade fullt normalt mellan 135-170 slag... Pigg kille som de uttryckte det. Kändes så skönt att känna honom sparka och höra hjärtat. Blir lite extra rädd eftersom mina föräldrars flicka dog i 9:e månaden året innan jag föddes. Mamma har pratat om det hela mitt liv, hur sparkarna bara upphörde en dag. Då gjorde man inte UL så hon fick till förklaring att det " nog var tvillingar". Morfar lyckades via sitt jobb på DS fixa UL som var nytt då och de såg att bebisen dött. Usch, kan inte föreställa mig hur hemskt det måste ha varit.
Fick vänta en timme på läkaren och sen körde hon ett UL för att mäta fostervatten och se att han rörde sig. Där kom förklaringen. Min moderkaka ligger i framkant och han låg mot den och sparka och då känner man inte sparkarna. Skönt med en förklaring och att man inte bara är nojig. Sen sa läkaren att känner jag mig osäker så RING!!
De är verkligen FANTASTISKA.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar