onsdag 20 juni 2012

TUL & specläkaren

Idag har jag varit på DS igen och kikat på tillväxten av bebben. Allt såg bra ut och hon/ han väger nu 2200 gram. Ligger med huvudet nedåt. En hel del sammandragningar så doktorn gjorde en gyn-undersökning vilket förklarar trycket nedåt. Hon kände huvudet, helt galet. Tredje gången hos denna läkare och idag var hon riktigt trevlig och varm. Behöver kanske några gånger för att "värma ur". Fortsatt fullt sjukskriven t o m beräknad förlossning 14/8. Känns skönt att slippa bekymra sig om det praktiska med det. Hon ringer mig den 5 juli och checkar av ev. TUL. Blodtryck 110/70 & normala hjärtljud. Värmen och tarmarna tar kål på mig. Avslagen cola och två smörgåsar med ost. Fick i mig lite pasta, ägg och grönsaker till lunch som jag tokdumpa på...


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Kopparvägen,Täby,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar