tisdag 26 juni 2012

Trött




Dagen har som sagt varit bra. Ikea tog en evighet och jag var alldeles slut i ryggen/ svanken efter att ha knallat runt där bland en miljon till människor. Halva resan hem sparkade/ klämde han på min urinblåsa så det kändes som att den skulle spricka, för att i nästa sekund inte vara kissnödig alls. Det kommer verkligen AKUT för att ibland gå över lika snabbt igen. Prickade in regnet perfekt, precis när jag satte husnyckeln i dörren efter att ha varit ute med Konrad så började det regna. Paj från frysen till middag och sen pysslade jag lite på tomten. Slängde penséerna på framsidan som är helt urvattnade och överblommade. Planterade en clematis som vi fick från Mattias moster på hans födelsedagsfika. Lite kluven med planteringar eftersom vi planerar att bygga större trätrall på baksidan nästa år. Nu vill jag ha sol så mina hänglobelia i blomlådorna börjar blomma!!!
Vid sju kom Barbro och Kjell på fika. Fick två förrätts matteus-tallrikar av dem i förlovningspresent, väldigt gulligt av dem. Gillar dem skarpt. Dessutom är de gamla hundägare och hundälskare och sådana människor gillar jag! Allsångspremiär med Mums mums, förlåt Måns... Helt okej med bra artister som Laleh, Sean Banan, Magnus Uggla, E-type och helt fantastiska och underbara Agnes. Älskar hennes nya låt. Vilken röst och otroligt vacker är hon också. Kvällsrunda med Mattias och Konrad. Märks ganska tydligt att bara M och jag har varit ute med honom sista månaden. Han LYSSNAR jättebra och vet att han inte får springa mer än 10-15 meter framför oss och att STANNA betyder just att STANNA. Det är en ovärderlig hjälp att M's föräldrar hjälper oss med honom, men man märker att de inte vet/ kan och förstår hur de ska göra med honom alltid och få honom lyhörd. För mig betyder HIT just HIT och det är NU inte 3:e eller 10:e gången man ropar. Jag vill kunna ha en fin känslighet på honom och kunna säga med mjuk röst och slippa skifta alltför mycket. Hur som helst så måste jag bara få skryta lite, han är otroligt duktig vår 9-månaders lilla kille.
Nu ska vi gå och lägga oss. Imorgon ska jag hem till Tessan i Frösunda och äta lunch och låta hundarna leka igen. Hon är mammaledig och en gammal stallkompis från vågsjö 2000 när jag hade Etina och Maartin där. På hemvägen ska jag förbi Camilla ( Sigges gamla hunddagisfröken) och låna en bilbarnstol som är från 0-2 månaders ålder. Guld att få låna. Godnatt underbara vänner där ute.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar