söndag 24 juni 2012

Täby C & födelsedagsfirande

Idag hade Mattias köpt frukostbröd och vi åt frulle på altanen. Tog en dusch och åkte sen till täby centrum för att byta whiskeyglasen mot cognacglas. Köpte present till mamma, köpte lite bebiskläder på Lindex strl 50 & 56 som vi ska ha i BB- väskan. Åt lunch på "vårt fik" som vi träffades på första gången. Sen hem en sväng innan vi åkte på sill-lunch till mina föräldrar då mamma fyller 61 år idag. Ligger nu utslagen i soffan och har haft en lång pratstund med Mattias och våra förväntningar, rädslor mm. inför föräldraskap och förhållande. Skönt att få ventilera ibland. Känner mig allmännt skör för tillfället och samtidigt uppe i varv för allt som måste fixas till bebisens nedkomst. Packa BB-väskan, packa det jag och Mattias behöver med oss. Fixa sådant som är bra att ha hemma första veckan hemma som;
Blöjor, tvättlappar, pads till mina tuttisar, amnings b-h, sköna slappa kläder och likaså storhandla hygienartiklar som toapapper, shampo, tvål, rengöringsmedel mm. som kan vara skönt att slippa bära första tiden efteråt.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Himmel vad du planerar! Så mycket gjorde aldrig jag, tänkte nog att "det löser sig", mannen fick väl handla det som skulle om jag inte orkade!
    Såå spännande att följa dig nu. Håller tummarna att det snart är dags, så du inte behöver vänta allt för länge på den lilla/e. Kram!

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag är sjukskriven helt så känner jag att jag vill utnyttja tiden så länge som jag har orken. Sover sämre o känner sv kroppen mer o mer för varje dag. Sen finns det många graviditetsappar som ger tips om vad som är bra och skönt att redan ha hemma så man slipper fara iväg första veckan. Då vill jag bara fokusera på den lilla, amning, sömn, mat & boa med vår lilla familj. Mattias, konrad, bebis o jag...
    Kram

    SvaraRadera