fredag 29 juni 2012

Lugn dag

Sovmorgon till 8 efter god nattsömn. Vattnade mina blommor och plockade bort vissna blad och blommor i blomlådor och krukor. Riktigt avkopplande och som att meditera. Vid 11 kom Anna över och vi fikade med saft och bulle och snackade skit. Eftersom hon fick George för två månader sen så har hon fortfarande förlossningen och allt runt omkring väldigt färskt. Mamma kom över med barnvagnen och lite påslakan, lakan och örngott. Den är så otroligt fin. Vaggan får vi hämta i helgen. När Anna åkt så behövde jag äta lunch (13.15) men vart en smörgås bara. Noll hunger... Vid 15.30 åkte jag till Wasabi i näsbypark och köpte wokgrönsaker och ris som jag tog med hem. Efter det toktrött så Konrad och jag somna en timme i soffan. Ny energi.
Hämtade gräsklipparen och klippte vår gräsmatta och lite av föreningens bit utanför oss. Mattias hemma redan vid 17.30 och körde trimmern mot skogen så nu kommer det bli jättefint när gräset där får lite sol och regn. Nu syns också krusbärsbusken och svartvinbärsbusken. Har tänkt att gräva ur lite runt och lägga på ny jord och sätta natursten runt. Kommer bli sååå fint. Sen vill jag sätta rabarber. MEN HUR? NÄR? Nu mår trädgården bra för att inte tala hur jag mår :-)




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar