tisdag 1 maj 2012

Minskade fosterrörelser

Bebisen brukar sparka ganska regelbundet, på eftermiddagen, vid 18-23 och sen sätta igång igen vid 01.30-04.30 men sen i fredags har det varit lugnt. Då menar jag INTE lugnare utan LUGNT. Ringde specmödravården imorse och då ville de att jag skulle komma in. Fick komma in på en brits och lägga mig med ett bälte spänt runt magen med en dosa som räknade hjärtslagen ( som galopperande hästar ) i 20 min, samtidigt skulle jag ha en dosa med knapp som jag skulle trycka på varje gång jag kände en spark. Oj oj... Bebisen tyckte inte om midjebältet för den sparkade hej vilt & t o m Mattias som satt brevid SÅG hur den sparkade. Lämna up och sen fick jag komma in till doktorn som gjorde ett ultraljud. Hjärtat slog som det skulle och bebbe rörde på sig-SKÖNT!!! Åkte hem och hämtade Konrad som är sååå duktig på att vara själv. Åkte sen till min "brorsa" Martin ute i Märsta och fikade och tittade på deras nya hus, supermysigt med pool och omgivet av hästhagar-IDYLL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar