måndag 14 maj 2012

Bra helg

I fredags var jag ledig och hann med en maskin tvätt och brödbak innan Maria & Tim kom vid lunch. Skön eftermiddag med dem och sen myskväll med Mattias och film. La oss hyfsat tidigt eftersom vi skulle iväg på möhippa och svensexa på lördagen. Konrad var hos mina föräldrar och allt flöt på bra. Vid 16 åkte både M och jag hemåt och jag hämtade K och köpte pizza och hyrde film. Skönt att däcka i soffan. På söndagen var det vårstädning i området. Mattias fick i uppdrag att måla garagen med 6 andra, och jag var inne i kvatersgården och torka ur kyl/ frys och skåp. Trevlig dag med alla grannar. En fika på altanen innan jag åkte iväg till Blomsterlandet och köpte jord och blommor till blomlådorna. Gör så mycket. Mattias satte igång att måla två fönster till. Nu är det bara 4 kvar. Skulle vilja bygga ut altanen i år också... Men först ska vi måla trappan vit och sätta grå nålfilt istället för furu och beun nålfilt som sitter där nu. Likaså bygga nytt staket på framsidan. Grannen Astrid kom över och snackade lite innan middagen och jag älskar verkligen vårt område, hus och tomt. Konrad har i stort sett legat på tomten hela dagen med ett märgben. Sjukt nöjd och trött vovve nu på kvällskvisten. Middag vart egengjord tzatziki, klyftpotatis med rosmarin, timjan, grillkrydda, salt, peppar och olja, kruksallad med soltorkade tomater, mozzarella, gurka, majs. M åt kyckling till. Själv avslutde jag kvällen med näringsdryck som jag tokdumpa på. Bra att bebben får i sig i allafall. 27 fullgångna veckor nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar