lördag 14 april 2012

Stallvänner

Tänk så mycket folk jag lärt känna och stå nära genom alla mina år i stallet. Allt slit man fått utstå med flera ton hö som ska packas, vattenhinkar man burit, trasiga hagar som man stått och lagat ute i mörker och spöregn, leriga hagar man klaffsat i och mycket mycket mer. MEN tänk så mycket jag uppskattat det och ÄLSKAR det och hur mycket jag saknar allt pyssel, närheten och kommunikation med hästarna, pratstunderna med sina stall-sambos osv. Många av oss som höll på 89-06 håller inte på längre men vi håller kontakten. Några av mina närmaste vänner har jag lärt känna i stallet. Igår var Kerstin över på fika. Hon var i 20-års åldern när jag var 10 år men åldern spelade ingen roll alls. Det var hästarna. Hon har halvblodsuppfödning idag och jag brukar hjälpa henne med fölvisning, när vi ska till seminststion, hantering av föl o unghästar. Imorgon ska jag träffa Petra som är jämngammal och ska få bebis-en liten tjej 5 veckor innan oss. Om några år blir det häst igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar