torsdag 19 april 2012

Ramlat

Igår var vi på AQUARIA. Åkte vid 08.30 från viggbyholms station och sen tunnelbana och en trång buss 44:a ut till djurgården och Aquaria. Där fick vi en guidad visning en timme av Oscar. Riktigt spännande och intressant tyckte både barn och fröknar. Efter det vart det matsäck utanför och sen in och kika runt fritt. Vid 13.45 var det dax att gå till båten och jag var ganska mör i kroppen efter att ha stått och gått 8-13.45... När vi kommer ut på kullerstenen så missar jag trottoarkanten så hela foten vrids och jag faller framlänges ner mot gatan. Blir så rädd om min mage och lyckas vrida mig och hamna på sidan. Knätskålen slår emot kanten på trottoaren och det gör SÅÅÅ ONT. Blir liggande 1-2 min och någon parkskötare stannar och kommer fram tillsammans med barn och kollegor. Trodde först att hela knät var krossat. Lyckas ta mig upp blåslagen, öm och skrapsår.

2 kommentarer:

  1. Du måste vara rädd om dig nu! Så lätt att gå snett, ramla eller tappa balansen. Tyngdpunkten ligger ju inte där den brukar, och rörligheten inte riktigt som förr.
    Hoppas det inte är allvarligt.

    SvaraRadera
  2. Tack vännen. Känner sig så klumpig när man ramlar(!) var en så förädisk trottoarkant, ingen 1 dm hög med rundade kanter, utan en på 3-5 cm och 90% kant där jag lyckades sätta ner knäskålen... Blir det inte bättre i helgen så blir det vc på måndag,
    Kramar

    SvaraRadera