måndag 12 mars 2012

Strulig start på dagen!

Åkte som vanligt till daghusse imorse för att lämna Konrad, men ingen öppnade(?) Ringde på 4-5 ggr och hörde deras hund där inne och sen lät det som att det var någon av dem som var uppe och gick i lägenheten. Tycker det är väldigt nonchalant och respektlöst att inte säga något. Jag betalar dem för att han får vara där på förmiddagarna och har sagt att det inte är några problem
om de inte kan någon dag, då frågar vi Mattias eller mina föräldrat. Det som gör mig irriterad är att de sätter mig i en jäkla sits när jag står där 15 min innan jag börjar jobba och de inte öppnar... Tack och lov har jag en pappa som kunde ta honom idag och imorgon tar Mattias pappa honom. Inte hört ett ord från dem. Tänker inte jaga dem heller. 1200:- är bra pengar 4 fm/ v när man är sjukskriven som daghusse är. Förberedde lite pyssel för barnen på planeringstiden. Ska få göra en mask m filttyg klippt i olika storlekar/ cirklar som man sätter en lina genom och varvar med en kula/ pärla så det blir en färgglad mask. Riktigt fina! Lite upprop och frukt innan vi gick ner till lekparken-Lorensviksparken. Var där hela fm och barnen hade riktigt kul. Lunch och sen slutade jag och åkte till pappa och hämta Konrad. Han hade ylat när jag åkt... Trodde inte han brydde sig så. De hade varit ute på promenad och åkt bil till Bilia. Glad vovve. En gammal stallkompis som pluggar veterinär i danmark är hemma en vecka och kom förbi och kikade på huset, fika och tog en promenad med hundarna. Hon har en Dobbermantik som Konrad tyckte han var bästa kompis med, tror dock inte Althea upplevde detsamma om man säger så... Sen fick vi spontanbesök av Karina. Mår så mycket bättre nu. Inget illamående och laddar med järntabletter och Godmorgon apelsinjuice för maximalt upptag. Imorgon ska vi på ULTRALJUD på DS igen. Ska bli kul att se bebben men samtidigt lite nervöst. Vill bara ha ett friskt barn. Vill inte veta vad det blir. Tror med 95% att det är en tjej.., spännande och se sen.
Mattias är på hockey ikväll så jag ska hitta på något att äta. Ingen inspiration alls. Velar fram och tillbaka om jag orkar åka upp till ICA och handla juice, bröd mm. Blir nog lugnt här hemma. Trevlig kväll!!! Kommentera gärna, vet inte vilka som följer mitt skrivande.

2 kommentarer:

  1. Klart att jag följer dig, trots att jag inte kommenterar så ofta. Skönt att du mår så mycket bättre nu. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Kram på dig! Hoppas du mår bra vännen.
    Kram

    SvaraRadera