söndag 18 mars 2012

Så skön helg!

La mig vid 21.30 efter ha sett Bad teacher igår. Vakna 06.30 och gjorde iordning MYS-FRUKOST med te, fruktsallad, gott trekornsbröd, ost, grönsaker, juice och ägg. Mattias tog morgonsvängen med Konrad. Vet inte om han sträckt sig, ramlat omkull vid all lek eller överansträngt sig men igår var han alldeles stel högerbak. Framförallt när han legat en stund och sen ska upp. Värmer ur fort men nu kör vi lugna "kissrundor" i koppel denna vecka. Ingen lek med andra hundar. Vikt och sorterat tvätt, satt upp massa olika tavlor i olika storlek och olika ramar i hallen. Blir lite mer levande och personligt här hemma. Sigge & Bonnie-tavlorna har också kommit upp. Konrad har blivit badad och fått ben och skägg klippt. Även lite ryckt. Mattias satte upp en vädringshängare utanför vårt sovrumsfönster. Monterat upp en fönsterspärr så man kan ha sovrumsfönstret lite öppet. Mina föräldrar kom förbi med lite hästprylar och däck till vår nya bil. Sen fick Konrad öva på att vara själv hemma. 2 timmar idag vilket gick bra. Duktiga lilla Konrad. Nu njuter han av grisöra som jag tänkte ta fram när han ska vara själv. Nu blir det slappa, middag och SÅ SKA DET LÅTA. imorgon ny vecka och då går vi in i vecka 20. Tiden går!!! På tisdag ska jag till barnmorskan.

2 kommentarer:

  1. Kanske Konrad har träningsvärk? Låter precis som jag när jag har tagit i, stelt att resa på sig men värmer upp efter en stund. :-) Kan människor få träningsvärk kan säkert hundar! hihi

    SvaraRadera
  2. Visst skulle det kunna vara träningsvärk men eftersom det är bara ett ben och det har hållt på 1-1,5 vecka till o från så tror jag mer på en sträckning eller slag. Träningsvärk brukar mer visa sig som jämnstel i bakdelen. Kram

    SvaraRadera