lördag 24 mars 2012

Så mycket mer energi

Efter mitt dropp med järn för en vecka sedan så är det som natt och dag. Har fått tillbaka viljan och orken till att göra saker. Helt underbart att inte gå runt i dimma och bara sova hela tiden. Börjar känna mig som mig själv igen. Igår vakna jag vid 06.30 och tog en morgonrunda med Konrad. Bakade bröd och dammsög innan 10 när Anna kom över på mysfrukost. Hon väntar sitt andra barn i maj och det känns som att vi har mycket gemensamt att prata om. Strålande sol och massa prat. Vid 12 gick vi en sväng längst med Mörtsjön med Konrad. Vid 13 åkte hon hem och jag åt lite lunch ute på altanen. Så otroligt lyxigt att sitta i solen och bara njuta. Har det så otroligt bra. Konrad tuggade ben på gräsmattan och såg ut att njuta lika mycket han. Vid 15 kom Cicci över för att hämta sin kvarglömda sprits. Sötisen hade varit på Ella trädgård och köpt en stor rosbukett till mig för att tala om hur mycket hon tycker om mig... Hon är ju bara för söt. Har sådana fina vänner. Det värmer i hjärtat. Latté för cicci och hallonpaj som jag slängt ihop. Recept från Mattias mamma och sååå god. Satt ute till 17... Är det inte FANTASTISKT!!! 14 grader intill husväggen. Gjorde det enkelt till middag och kokade lite potatis till grönsaksgrytan vi hade sparad i frysen. Mattias ( och jag ) älskar den. Middag och sen en 20 min promis tillsammans. Hyrde film med Brad Pitt och Sean Penn som var värdelös. Lyckades hålla mig vaken till 22.30 (!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar