tisdag 6 mars 2012

Bra natt- bra dag!

God nattsömn och en riktigt bra dag. Vakna 45 min innan jag skulle upp så det fick bli lugn frukost, vek ihop lite tvätt från torkställningen, dammsög köket ( hade ju 9 månaders Tilda och två fällande hundar här igår). Gör så mycket att det är ljust tidigt på morgonen och senare på kvällen. I stort sett ljust 06-18. Om en månad ser jag fram mot lite vårblommor och fika ute på altanen. Kan inte påstå att det var varmt däremot... Minus 8 grader! Startade morgonen i skolan med samling, frukt och högläsning BRÖDERNA LEJONHJÄRTA. Älskar verkligen den boken och Astrid Lindgren. Mitt i vårt mys innan idrotten så kräks ett av barnen på stora samlingsmattan(!) åh vad jag inte vill bli sjuk IGEN. Det värsta jag varit med om att bli magsjuk efter min GBP. Dessutom är jag rädd om vår bebis i magen. Är i vecka 18 nu och har redan gått halva tiden! Helt galet.
Hade planeringstid och passade på att röja klassrummet. Damma av alla hyllor, skåp och skurade av borden. Tömde papper i pappersinsamlingen, gjorde beställningslista och rengjorde mattan med speciellt rengöringsmedel efter spyan. Var ute 35 min efter idrotten med barnen, sååå skönt väder ( i solen). Sluta 12.15 och hämta Konrad och fick sen fikabesök från Susanne som jag jobbar med på rehabhemmet. Eftermiddagen har varit lugn. Trött... Sov 30 min, badat badkar och börjat läsa Mia Skäringers bok: dyngkåt & hur helig som helst. Middag med min älskling och nu är han i föreningslikalen i området gällande fibernät. Ska kika lite på " halv åtta hos mig" och sista avsnittet av " mot alla odds". Blir nog tidigt i säng. Konrad tappade sin 8:e tand idag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar