söndag 26 februari 2012

Mysdag

Igår hade vi en lugn start på dagen. Vakna redan 04.50 så det vart lång frukost med Nyhetsmorgon och skön morgonpromenad med Konrad. Fått massa vårkänslor. Snö och is börjar tina bort, massa fågelvitter och det är ljust. Underbart att komma in i skogen och barmark. Tränade lite med Konrad i skogen. Hoppa upp på stenar och balansera. Så glad att vi kör med klicker*** och att han suger i sig allt så snabbt. Lyhörd och följsam. Ville inte äta sin frukost men fick förklaringen lite senare vid lunch då hörntanden ploppade ut. Den andra är på god väg att lossna också.
Åkte till täby centrum för att kika på läsglasögon till Mattias. Konrad fick träna på att vara ensam hemma i 1,5 timme. Stänger in honom i köket där han har sin bädd och skålar. Fyllde aktivitetsbollen med godis så han fick något annat att tänka på. När vi kom hem var han sååå glad att se oss. Har nog varit lite stressad för han härssade en del. Allt godis hade han fått ur bollen men inte ätit. Stackarn ont i munnen. Ser inte röd ut i halsen i allafall. Ska börja köra 30-60 min dagligen här hemma själv. Målet är att han ska kunna vara själv på förmiddagarna i maj. Det blir 4 timmar och då är han 8 mån.

Mattias beställde ett par glasögon och sen gick vi in på Hemtex och kikade på köksgardiner. Har haft julgardiner tills nu... Hittade en kappa med lite mörklila mönster. Jag är absolut inte någon "lila-människa" men riktigt varm färg och fräscht i köket som för övrigt är i vitt/ grått/svart. Köpte en vit lampfot i gammal stil, lampskärm i vitt också gammal stil och två rosa handdukar till gästtoan som går i svart/vitt kakel.
Illamående redan vid lunchtid igår ( brukar dyka upp vid 15.30 i vanliga fall). Tog en tablett mot illamående och sen la jag mig två timmar och sov. Totaltdäckad. Ville vara pigg till kvällen och i varje fall lite social med Mattias.

Melodifestivalen och sen orkade jag inte hålla mig vaken längre. La mig vid 22.00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar