onsdag 22 februari 2012

Godmorgon! Det är ljust ute 06.45!!!

Så mycket lättare det är att kliva upp när det blir ljust så tidigt. Sitta i köket och äta frukost och man ser inte bara ett grått mörker. Har sovit hyfsat i natt. Uppe och kissat 3 ggr men inte ätit. Märker sådan skillnad när jag äter MAT vid 21-tiden istället för vid normal middagstid, då klarar jag mig hela natten utan att vakna med skrikande mage.
Igår var vi iväg till konserthuset på 6-årskonsert med clownen Manne. Väldigt uppskattat av barnen. Till matsäck hade jag gjort wraps fylld med isbergssallad, coctailtomater, gurka och majs. Hemmagjord hummos så jag får i mig proteiner och sen lite köpt potatissallad. Vart riktigt gott och perfekt matigt. Det ska jag komma ihåg till nästa gång.
Från Hötorget promenerade vi ner genom
Humlegården och vidare till östra station. Riktigt vår-väder inne i stan och barnen var superduktiga hela utflykten. Vart lite öm i ländryggen efter det. Märkligt!!! Jag som brukar gå så mycket. Undrar om det har med graviditeten att göra?
Hämta Konrad hos Mattias föräldrar och sen kom Cicci över på fika.
Värdelös sandning/ plogning i kvarteret så ringde ordförande och frågade var man skulle vända sig eftersom vi har BLANK-IS längst vår gata. Hon sa att de var missnöjda också. Hämtade en skottkärra och skyffel och gick ca 200 meter på vår gata och sanda. Jag har ju ICE BAGS skor så jag har bra fäste med dubbskor men inte mina besökare och mina grannar som är i 70-års åldern.
Middag och MOT ALLA ODDS för att se sluta ögonen 21.40... Zzzz***
Idag förmiddagspass och sen en kompis på fika. Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar