söndag 22 januari 2012

Ikea och fix

Igår var en riktig fixardag. Lite tvätt av filtar, soffkuddar, handdukar, badrumsmattor mm. Doftar så otroligt gott med REN tvätt- älskar det.
Köpte två Billy-bokhyllor att ha lite pärmar och böcker i så vi lånade volvon av mamma och pappa. Det roliga är mamma var hundvakt till Konrad. Det som är roligt är att min mamma är hundrädd och att hon nu sa ja till att vara själv hemma med Konrad. Hon är kanske inte så rädd för honom, men om man inte "brinner" för hundar så blir jag ändå lite glad. Konrad och hon hade varit ute på en 30 min promenad och sen hade han sovit. När vi hämtade honom så var hon lite dutt-i-dutt om man säger så...

Lunch på Ikea och köp av lite värmeljus, servetter, fönsterlampor till vardagsrummet, batterier. Stannade på XL zoo i barkarby och köpte Royal canin valpfoder, aktivitetsboll att lägga foder/ godis i till Konrad. Tänkte det kunde vara bra eftersom han är galet glupsk. Då äter han inte för fort och får klura lite också. Vart även ett mjällschampo eftersom han är väldigt mjällig i pälsen. Tog parasitprov på Albano när vi var där och vaccinerade och det var inget. Får se vad trimmaren säger om hans päls/ hud.
Svårt när man inte kan rasen på samma sätt som med schäfer.

Saknar Sigge så oerhört mycket. Tänker på honom dagligen och blir påmind varje gång jag åker förbi platser där vi brukade gå. Ser honom studsa omkring på sitt dampiga sätt. Han gav så mycket positiv energi. Man vart så glad bara genom att se hans livsglädje. Min fina vackra Sigge Sigvardsson- vila i frid- älskad- saknad <3

Kommer ihåg att jag kände precis likadant när jag tagit bort Bonnie och skaffade Sigge. Hade svårt att ta Sigge till hjärtat fullt ut första året. Jag sörjde fortfarande Bonnie...
Idag vet jag att jag kom att älska Sigge precis lika mycket. Var väl lite därför jag ville vänta med hund ett tag. Jag vet att jag så småningom kommer älska Konrad mer än allt annat, men nu är han mer " en hund som står mig nära" för Sigge ÄR MIN HUND.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar