torsdag 17 november 2011

Bättre dag

Idag var det återigen dax att ta med sig 6- åringarna på simskola. Hade lyxen att vara alla 4 st idag + vår praoelev. Vilken skillnad mot i tisdags när det var jag, kollegan och vikarie.
24 st glada, förväntansfulla och överenergiska barn som tillsammans med sina kompisar och fröknar ska ta sig med buss, gångled till badhuset. Gick bra.
Vi var två med tjejerna i omklädningsrummet och en manlig kollega med grabbarna. En väntade ute vid bassängen på de som var klara. Vilken skillnad när man är 4 vuxna ordinarie. Simskolan var uppskattad, likaså bastu och smörgås efteråt. Hem till lunch och en chef som tyckte det var kul att se mig. Hon är så himla rar. Vilken skillnad mot min förra som ville slita mig i stycke...
Planeringsmöte och sen till doktorn. Sjukskriven 50% och remitterad till stresshantering på danderyds sjukhus. Klarar knappt några ljud alls och är totalt slut efter en förmiddag.
Fick provsvar på sköldkörteln och hormonnivåerna som var normala.

Har bara varit hemma och försökt koppla av. Lättare sagt än gjort. Plockat ur diskmaskin och legat och läst en stund. Strax middag och sen kommer min älskling hem. Har möte till 18 idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar