onsdag 13 juli 2011

Vilken skitdag till en början...

Åkte till SEB och fixade med mitt nya konto idag. Sen var jag tvungen att åka till Nordea och Swedbank för att fixa mina lönekonton så det kommer till min nya bank. Eftersom jag har ett fast jobb och två extrajobb så vart det två till bankbesök eftersom de sätter in på olika... När jag en timme innan jag skulle börja jobba kom ifrån SEB i Djursholm och skulle till Täby centrums hysteriska ombyggnadsfreakade parkering/ centrum så var jag nära att bara skita i allt och brista ut i gråt. Efter 20 min väntekö så fick jag komma fram till kundtjänst på Nordea.
Talar om för kvinnan bakom disken att jag vill ha mina två löner till min nya bank och lämnar fram körkortet/ leg. Då säger hon lite nonchalant att jag MÅSTE ha en ifylld lapp från min arbetsgivare. Påtalar att
min arbetsplats är stängd till den 8 aug och jag inte har möjlighet att få en sådan. Frågar om hon har någon som jag kan fylla i* NOT . Frågar om jag måste vända och vänta till AUG med detta då MIN BANK säger att det räcker med LEG...???
Brister ut i panik/ stress/ gråt/ ge upp förtvivlan varpå tanten står och klickar lite på datorn i 3-5 min och säger att det är fixat... ??? Undrar mest VARFÖR man envisas med en lapp när det räckte med 3-5 min tagentbordsklickande med mitt leg så var det fixat. Är det det service??? Är trots allt en form av kund eftersom mina arbeten sätter dit slantarna.

Rusar iväg till nästa bank, Swedbank och får vänta 10 min där. Kommer fram till en tjej i min egna ålder och talar om att jag bytt bank och vill ändra så min lön kommer in på nya. Inga problem alls. Hon hämtar en lapp som jag fyller i namn, personnummer... Thats it.
Nu är det klart säger hon.

Hur kan det vara så stor apparat och otrevligt på Nordea och omständigt när Swedbank fixar det utan några bekymmer? Aldrig Nordea.

3 kommentarer:

  1. När jag var hos Nordea idag så det enda dom verkligen ville var att man förde över alla sina pengar till deras bank och blev en kund annars fick jag inte någon service av dom. Blir ibland bara så trött.

    SvaraRadera
  2. Du ser, du skulle behållt Swedbank! ;-)

    SvaraRadera
  3. Fick bästa räntan på SEB så då var det avgjort. Haft Handelsbanken och varit nöjd. Bara mina jobb som betalar ut via Nordea och swebank

    SvaraRadera